Tuesday, April 7, 2009

edit pix ( part 2 )

saLam...

towk sambongan dari part 1 lah.. tp, part 1 ttg photoscape.. kali towk pasal adobe photoshop.. as i mention before, i'm new to adobe photoshop.. so, i just i can edit a simple pix wif a simple background.. and please dont expect MORE from me.. it just a simple edit..

first, i hav to select what pix that i want to edit.. n this is what i want..hahaha cam lagu dak united kids of oi jak.. "this is what i want" dah aku pileh pix yang ku mowk, aku start edit lah..

after i select the pix that i want, i click on the "dodge tool" to edit some effect on my pix.. hahaha aku kah a little bit pucat2 jak kaler d muka.. puteh2 ckit.. simple jak.. yalah, aku bowk make bh.. bukan aku dh BERTAUN make adobe photoshop towk.. bowk jak start 2 3 ary ya..

after ya, aku burn kan ckit d area mata sak nampak kedak lebam2 ckit.. kedak nangis 1000 taun pun ada.. hahaha area mata ya, part yang paling aku suka polah.. hehehe kakya aku burn wak bhgian lips.. sak nampak merah itam ckit..

kakya aku juz kah background yang simple jak.. juz pake pattern yang ada.. yalah, aku towk lom explore mena adobe photoshop towk.. so aku xtaowk nak len2.. gik baru bah.. HOO????

pix yang aku edit ya kedak antu yang mowk kua dari screen ya.. hahaha paloi da keja.. sebenarny, benda towk aku mowk post mlm td.. p mlm td mala jak xpat upload pix yang aku dah sav (seperti yang d atas) ya.. ne ndak tensen aku mlm td..


ya jak koh...

wasaLam....

No comments:

Post a Comment